Wednesday, February 9, 2011

~Bisnes oooo Bisnes~

Assalamualaikum pembuka bicara cehh mcm org nk bg ceramah plak ngeh3..hurm agak lama dh xmenjenguk belog saya ni..kerna tidak cukup masa..sibuk dgn keje..suami..n anak di rumah..tu br anak sorg kalo dh ramai xtau la cam mana...erm hr ni macam biasa saje buat rutin harian bgn pg siap2 g keje n anta anak kat pengasuh...sekarang saya memulakan bisnes tudung..shawl..inner...dan lain2 lagilh..kalo dulu selalu hr2 duk mengadap pesbuk tgk org jual tu jual ni..kadang2 pantang tengok brg2 murah n canteqq2 saya lah pembelinya...tp tiba2 terdetik kat hati ni..erm org senang2 je jual mcm2 brg kat pesbuk..contohnya cm jual tudung n shawl wahh nampak begitu menarik sekali..pk punya pk saya bersama2 adik perempuan saya ingin berjinak2 dalam bisnes tudung n shawl  ni..modal yg dikuarkan xbnyak mana pun..tp saya sekadar ingin mencuba...alhamdulillah percubaan pertama berjaya...wah begitu bersemangat saya bersama2 adik ingin meneruskan lagi niat murni ni...tp dlm bisnes2 ade gak dugaannya..nk melayan karenah org mcm2..tp bg sy xapa semua tu adatlah bg org yg berbisnes ni..ermm betul la org cakap kalo kita bisnes kena bnyakkan bersabar xbleh putus2 asa...n xleh bhenti sekerat jln..wahh sy ni mcm dh bisnes berthn2 lamanya padahal br merangkak2 :) mencuba nasib dlm bidang ni...erm apapun kene usaha kuat n xmalu...saya hrp sy juga leh bjaya cam org lain :) cita2 saya mmglah besar..tp org kata usaha kan tangga kejayaan...harap sgt apa yg sy buat skang ni bukan hnya hangat2 taik ayam...kalo jadik ayam xpe ni jadik taik ayam xleh wat pe dah hehe...


No comments:

Post a Comment